Dlaczego warto iść na dziennikarstwo

Dziennikarstwo jest aktualnie bardzo popularnym kierunkiem studiów. Za pewnie jest tak dlatego, że umożliwiają one zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do pracy w mediach, jak również w środowisku okołomedialnym.

post

Dziennikarstwo budzi zawsze spore zainteresowanie maturzystów. Po pierwsze nie ma na nim matematyki, a po drugie przyszli studenci liczą na interesujący, dobrze płatny zawód. Musisz jednak zdać sobie sprawę, że Monika Olejnik czy Tomasz Lis to tylko pojedyncze przypadki. Większość dziennikarzy ciężko pracuje w teranie i nie zarabia kokosów.

Dla kogo dziennikarstwo?

Przede wszystkim musisz być komunikatywny, pewny siebie i wygadany. Nie możesz bać się kontaktów z ludźmi, bowiem na nich w głównej mierze opiera się praca dziennikarza. Powinieneś dobrze posługiwać się polszczyzną w mowie i piśmie, być oczytany i mieć lekkie pióro, czyli łatwość formułowania zdań i tworzenia tekstów. Istotna jest także umiejętność działania w stresie i pod presją czasu. Dziennikarz telewizyjny nie może peszyć się przed kamerą, a radiowy powinien płynnie, wyraźnie i zrozumiale się wypowiadać. W porównaniu do fizyki, studia dziennikarskie będą raczej luźne, ale przygotuj się na dużo ćwiczeń i trochę pamięciówki.

Jak dostać się na dziennikarstwo?

Jak nie trudno się domyślić, zazwyczaj na dziennikarstwie zwraca się największa uwagę na maturę z polskiego. Często też liczy się ilość punktów z matury z wybranego języka nowożytnego. Tak jest np. na Uniwersytecie Wrocławskim. Dodatkowo, chcący tam studiować przy rekrutacji muszą wykazać się wynikiem z (do wyboru) historii, historii sztuki, geografii, wiedzy o społeczeństwie, matematyki, biologii, chemii czy fizyki. Na Uniwersytecie Jagielońskim natomiast liczy się matura z polskiego i (do wyboru) geografii, wosu lub historii.

Artykuł został napisany przez autora serwisu Rada Dyplomowa.

Anna Kowalczyk

Blog Rada Dyplomowa jest prowadzony przez Annę Kowalczyk, pasjonatkę słowa pisemnego oraz doświadczonego redaktora. Anna Kowalczyk to absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zdobyła wykształcenie z zakresu zarządzania. Anna ma ponad pięcioletnie doświadczenie w tworzeniu treści pisemnych oraz w pracy jako redaktor. Jej profesjonalna kariera była pełna wyzwań związanych z różnorodnymi projektami i tematami. W swojej pracy zajmowała się tworzeniem treści na tematy związane z zarządzaniem, marketingiem, psychologią biznesu i wieloma innymi dziedzinami. Jej unikalna zdolność przekazywania trudnych zagadnień w przystępny sposób sprawiła, że stała się cenionym ekspertem w dziedzinie komunikacji pisemnej. Ten blog jest miejscem, w którym Anna dzieli się swoją wiedzą, pasją i ciekawościami. Znajdziesz tu artykuły dotyczące różnych rodzajów prac, wskazówki dla studentów oraz inne tematy związane z pracami dyplomowymi oraz osiąganiem sukcesu na studiach. Anna ma głębokie przekonanie o wartości dostarczania czytelnikom treści, które inspirują, uczą i pomagają w rozwoju.